11 Veckor + 1 dag

I går var det dags för besök hos sjukgymnasten, hade på känn att det skulle se lovande ut. Och mycket riktigt så var det så.
Han frågade om jag hade börjat joggat och jag sa som det va att joggat lite till och från i nästan en månad. Sa även att jag har testat att springa allt vad jag kan då jag spelat brämboll och att jag inte känt av nån smärta eller svullnad. Hans min var både lite nervös och kanske lite imponerande samtidigt som han halvskrattade,
Han sa att jag nu kunde köra på riktigt tung träning och att köra mycket spänst träning. Fast spänst träning har jag redan kört i snart 3 veckor.
Vi kom överäns om att trappa ner på styrketräningen från 3 dagar i veckan till max 2 dagar då jag nu tränar dom för hårt i förhållande till hur mycket dom får vila.

Eftersom det nu gått så bra och att jag låg otroligt bra till så sa han att jag nu inte behöver komma tillbaka någe mer, men om det skulle hända nått så var det bara att höra av sig.
Så nu är det bara att fortsätta träna och vänta tills det gått 6 månader så jag kan göra styrketestet nere i stockholm.
man ska då minst ha uppnåt en benstyrka på 90% i det opererade benet jämfört med det friska benet.
Skulle tro att det är uppe i 80% redan nu!

Läst just en artikel om träning efter korsbands operationer, där stod det att tung träning är det viktigaste för att bli återställd fortast möjligt. Och på den linjen har jag kört, tänk att man inte ens har stått på en balansplatta sen dag 37!  Balansträning får man faktiskt i många styrkeövningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0