Nytt korsband + 10veckor å 5 dar= crossåkning!

Sitter just nu framför datorn och tänker tillbaka på gårdagen, för i går bestämde jag mig för att testa om mitt knä klarade av att köra cross.
Efter jobbet i går lastade jag hoj och utrustning + Nelly, bestämde mig för att åka till kärlane banan som ligger ca 15 mil bort enkel resa, när det var 5 mil kvar så började ösregna och det verkade alldrig sluta. När vi väl var framme insåg jag att det regnade så mycket att man inte ville kliva ut ur bilen.... Arg,sur trött vände vi hemmåt men efter ca 4 mil slutade det regna och chansade då på att åka till Ånges crossbana efter 1 timme var vi framme och vädret var perfekt.
Lastade av hojen och drog på mig utrustningen, efter ett pass på ca 20min som dessutom gått över förväntan så kände jag mig mer än nöjd. Tog det dock lungt i alla högerkurvor då jag inte gärna vill slå i benet i marken än på ett tag, blir ju lätt en vriding om man fastnar med benet i sanden.

Väl hemma var det bara att konstatera att man måste ju va lite tokig som kör bil i 39mil en vardags eftermiddag bara för att få köra cross i 20 min... idiotiskt kan tyckas men fy tusan va det är skoj!

Äntligen fick man ta en tur:)

Kommentarer
Postat av: knegoff

ok, med facit i hand, du genomförde din comeback med tur...Vad din sjukgymnast inte visste (men BÖR HA VETAT!!) är att ditt nya korsband är som skörast efter 8-12 v från OP. När de plockar senan är den trots sin döda look faktiskt en levande bit av kroppen och det tar ca 12 v innan den börjar få näring igen och växer fast ordentligt. Det är sjukt enkelt att lura sig att "nu känns det ju ok" men pass upp för det är nu man måste börja tänka efter. Det finns en anledning till att tex fotbollsproffs som får experthjälp dagligen behöver MINST 6 månader för att ta sig tillbaka.. Du har haft flyt och din rehab är bra men till viss del övermodig/dumdristig. Lycka till med åkningen framöver!

2012-04-27 @ 23:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0