6 veckor och äntligen!

Dåligt med uppdateringar men har haft fullt upp...

I tisdags åkte jag och Nelly ner till artro clinic i stockholm där jag skulle besöka ortopeden som opererade mig. Som vanligt går allt väldigt smidigt där och efter 2min väntan vart jag inkallad. Han drog lite i knät och kollade rörligheten som var som det friska benet nu. Han tyckte det såg riktigt bra ut efter bara 6 veckor.
Förmodligen säger dom så till dom flesta men alltid skönt att höra iaf. Ska nu tillbaka dit när det gått 6 månader och göra ett styrketest och ett glapptest för det nya korsbandet.

Nu när vi ändå var i stockholm så passade vi på att åka ner till malmö för att köpa en till hund (Conny) och hälsa på min syster som vi sov över hos. Conny är verkligen ett litet charmtroll och gillar verkligen att åka bil, av dom 100 milen vi hade hem så sov han 95mil!


Medans jag kör och ser ice-age 2 på dvd så passar nelly på att sova ikapp med lille Conny som kommer väga runt 3kg när han blir STOR...

Efter att ha suttit i en bil i nästan 2 hela dagar så var det i dag dags för ett axelpass och ett benpass. Och nu när man får börja köra openchain övningar som exempelvis benspark så känns det grymt kul körde som mest på 15kg för man vill inte lasta på för mycket i början. Passet gick grymt bra och avslutades med knäböj i smithmaskin med 70 kg i 25 reps och det känndes nästan för bra.....


Känns att benmusklerna kommer tillbaka:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0