9 veckor å 5 dagar och snart dags för come back!

Ja här skrivs det inte mycket, får skylla på att jag har fullt upp med att byta fönster på huset..
I dag mätte jag benet och det visade sig att nu har jag samma omkrets runt båda benen, fast det synns att det är lite skillnad på benmusklerna. La även märke till att det friska benet fått 1cm större omkrets än förut.

I morgon ska jag börja jogga på riktigt så nu blir det på med löpardojorna 3 dagar i veckan:)
Träningsmässigt så kör jag på som vanligt med knäböj, benspark, utfall mm. Just nu kör jag med 25-30kg i benspark med 1 ben så det går frammåt iaf. Nått som get bra resultat är att jogga upp för trappor, och variera med att ta 1, 2 eller 3 trappsteg åt gången. Har fåt mycket bättre spänst i musklerna.

Har nu bestämt datum för min come back på crossen, nästa onsdag (om 8 dagar) så blir det till att hoppa upp på hojen och köra lite lungt, om nu vädret är fint. det är dagen före jag ska till sjukgymnasten nästa gång så få se vad han har att säga om det. Och om allt går bra i fortsättningen så blir det till att tävla i slutet av augusti skulle jag tro:)


Eftersom jag ännu inte fått någon kallelse till sjukuset för att göra en formgjuten knäortosefter mitt ben så kommer jag att köra till en början med mina andra kolfiberskydd (pod 700) och dom fungerar rätt bra. Man känner sig mycket säkrare då dom hjälper till att stabliserar knät och så är dom är väldigt smidig. Nackdelen med knäskydd som inte är formgjutna är att dom alldrig blir lika stabila..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0