Dag 47. Cyklat till jobbet

Efter att ha varit sjukskriven i 6 veckor var man i går tillbaka på jobbet. Har nu lagt upp träningen så att jag tränar på lunchen under mån, ons och fredag. Just nu känns det som att styrketräning 3 dagar i veckan är för knät är fullt tillräckligt eftersom jag på dessa pass enbart kör styrke övningar, tex knäböj, benspark, utfall med vikt mm. Balansträning och andra övningar kör jag hemma lite sporadiskt.

I dag cyklade jag till jobbet och det gick bättre än förväntat, dom 16km tog 40min att cykla vilket blir en snitt fart på 24km/h och det är jag riktigt nöjd med. På hemvägen tog jag det lite lugnare (tog 45min) då det kändes att knät var lite tröttare än vanligt men kändes ändå rätt bra. Tror inte jag kommer cykla till jobet 3 dag i veckan som jag tidigare skrivit utan jag börjar nog med 1 eller 2 dagar för att sedan öka till 3 för att inte riskera överträning

I morgon ska jag träffa sjukgymnasten som det nu var lite över 2 veckor sen jag träffat, Ska fråga hur mycket jag kan belasta knät i open chain övningarna för det är jag lite osäker på, sen tänkte jag fråga hur jag ligger till i rehabliteringens planen. För just nu känns det som att jag ligger väldigt bra till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0