2 veckor nu.

Idag har det gått två hela veckor sedan jag fick ett nytt främre korsband och det känns faktist som att tiden går ganska fort:)
Har blivit lite mindre träning enligt rehab schemat under två dagar nu eftersom jag och Nelly bestämde oss för att ta bort den gamla entre bro i järn och bygga en ny lite större i trä. Så i går var vi och köppte virkt och i dag har det blivit 6 timmar snikrande ute så knät har fått en hel del träning ändå.

Nu till nått negativt: Var i dag ner till vårdcentralen för att ta bort stål klamren på knät men sjuksköterskan kunde bara ta bort ca 10st av 29 då ärren inte hade läkt klart. Är ju mest svullen där dom tog bort e del av knäskålssenan till det nya korsbandet och varje gång jag böjer knät så vill såret dras isär, så jag fick tid på måndag för att göra ett nytt försök...

Och nått positivt: Har i dag  blivit tillräkligt stark i vaden för att köra tåhävningar på ett ben med hela kropsvikten vilket inte gått tidigare:)

Nu när vi inte har någon bro in till huset så måste vi gå genom källaren brukar då stanna till och fundera när man kan sätta sig på denna igen.

Kommentarer
Postat av: nelly

jag kan köra den jag hjärtat ;)

2010-06-04 @ 17:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0