4 veckor och det går toppen!

Ja nu börjar det hända lite saker. Sen jag började köra benpress och knäböj så har rehabliteringen tagit ny fart och musklerna runt knät svarar riktigt bra och knät blir heller inte svullet.
Har lagt om träningen nu eftersom när man använder vikter så behöver musklerna lite längre tid för att återhämta sig.
Kör nu styrketräning för knät 3-4dagar i veckan å vikterna ökas när det går för lätt, kör knäböj med 50kg nu och det känns bra, men komme rnog inte öka vikten mer på ett tag.
Har helt slutat med motions cykeln, tycker den e så grymt tråkig så nu cyklar jag bara på min mountainbike och det går bara bättre å bättre. Har i dag till och med stått å cyklat i kortare sträckor, ungefär 25 meter åt gången. Just nu cyklar jag 1 mil varje dag utom 1 dag i veckan då jag har en hel vilodag från knäträning:)

Man blir ju verkligen till sig när man känner att det går frammåt å fast jag vet att man inte får jogga fören efter ca 2,5 månader så joggade jag 25meter bara för att testa. Gick ju bra men väntar nog minst 1 månad till innan jag testar igen för att inte riskera något.



Snart flyger man fram på banorna igen:)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0