Dag 12.

Har inte hänt så mycket, tränar på som vanligt och det går sakta men säkert frammåt. knät har nu 40,5 cm i omkrets så det är bara 2cm från det normala. Har läst runt lite om personer som också har opererat främre korsbandet och det skilljer ganska mycket i rehablitering. vissa får först börja cyckla efter 1 månad medan andra inte får belasta det opererade benet på 3 veckor.. konstigt att det kan skilja så mycket?

Längtar nu till på torsdag för då ska jag ner till vårdcentralen och plocka bort dom 29st stål stiften som dom hållit ihop såren, så förhoppningsvis så har såren läkt klart. Blir skönt och slippa dom!


Börjar sakna dessa tävlingsdagar:)



Kommentarer
Postat av: emelie

ja det är konstigt det där hur olika rehabiliteringarna går till. jag fick börja cykla samt köra benpress 50kg med båda benen efter 13 dagar medan en kompis som opererades 3 veckor innan mig fick börja cykla först efter typ 5 veckor. så vips var jag före henne i rehabiliteringen...

2010-06-02 @ 15:55:50
URL: http://whirl.se/korsband

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0