Dag 25. Min första mil.

Vaknade vid 10 och tog en 15min hundpromenad sedan vart det en dålig frukost bestående av 5 varmkorvar och en grapefruit. Därefter bar det av ner till vårdcentralen för ett 70min benpass som såg ut så här:

10min cykling
knäböj 40kg 20reps i 4 sett
Benpress med ett ben först 20kg sen 30kg sen 40kg sen 50kg och 20 reps på varje vikt
Tåhävningar på ett ben 30reps och 4 sett
Balansplatta + stutsande boll 1 minut och 5 gånger
15 min rörelseövningar
15 min cykling
sen hem och äta lunch.

Efter lite vila i soffan så ville Nelly spela alfapet, som hon i vanliga fall inte tycker e roligt, efter var sin vinst var det dags för middag: Klyftpotatis och 1,2 kg flintastek.
Drog sedan till jobbets gym för ett 1 timmes bröstpass men släpt först av Nelly på jobbet.
När jag kom hem hade jag fortfarande energi kvar så bestämde mig för att ta en cykeltur på en mil och det gick över förväntan!
Nöjd för dagen la jag mig i soffan och klämde i mig resten av flintasteken samt lite frukt.


Kosttillskott
Gorilla king= gainer efter träning, inehåller protein kolhydrater och 40% av det dagliga vitaminbehovet
Omega 3, bra fett
Nuke= inehåller bla koffein glutamin och argine  som tas före träning dock ej vid knäträning.



Kommentarer
Postat av: Tessy

Vart får du all energi ifrån!? Du kan väl skicka lite till mig också =D

2010-06-15 @ 18:04:54
Postat av: Eva

Hei hei!

Har fulgt flittig korsbandsbloggen til Emelie..der nå din adr lå også..opererte meg 31 maj..Det er skoj og intressant lese hur det går for andre..Ser ut til å gå riktig bra for deg når man leser her..:)..Må vel si det går bra med mitt korsband også..selv om man får sine svekker ibland..Men undra..kjör du bil nå?? utan automat??? saknar å kjöre bil...Og hur lenge brukte du din stödströmpe?? de sier det er bra om jeg bruker den ennå...holder ned svullnad osv..men er nesten ikkesvullen lenger nå..er trött på min stödströmpe nå..gått utan den her hemma idag..og tatt stingene idag...skal bli gått å få dusja på riktig igjen..

2010-06-15 @ 22:08:49
Postat av: Peter

Hej Eva, jag började köra bil 3 dagar efter operationen men det var lite svårt. Efter en vecka var det inga problem alls för mig. Har ingen automat.

Hade min stödstrumpa i ca 18 dagar mest för att skydda såren.

2010-06-17 @ 22:38:00
Postat av: Eva

Hei

takk for svaret :)..jeg testet å kjöre bil for to dager siden..og det gikk jo fint..så igår kjörte jeg til norge 32 mil..lite jobbigt var det jo på slutten..men det gikk fint også..fråga min sjukgymnast innan..og hun sa att det gikk usedvanlig bra med mitt kne..nesten ikke svullet alls..blir det bare litt på eftermiddagene kvelden ..så hun tyckte att det gikk fint..så da satt jeg meg i bilen og kjörte..hvilken befrielse og kunne kjöre bil igjen..jippi..:)

Godt når det går så bra..selv når man er lite halt..:)..men nå innan satt jeg på gulvet og gjorde noen övelser..og når jeg skulle reise meg opp..ajaj..hva det strakk til på baksiden av kneet da..men..det gikk jo bra..tror jeg

2010-06-19 @ 21:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0