Dag 30

Träffade sjukgymnasten i fredags och han tyckte det såg riktigt bra ut. Berättade att jag har cyklat utomhus en hel del och att det känts bra, Han halv skrattade lite å sa att om det känns bra så är det bara att fortsätta.
Eftersom jag ändå tränar nästan varje dag på jobbets gym så behöver jag inte längre gå till vårdcentralen å träna.  Så nu kommer jag inte träffa sjukgymnasten 3 dar i veckan som jag annars varit bortskämd med, nästa gång blir den 7 juli och då kommer jag kunna köra betydligt hårdare träning.
Den 1 juli får jag börja med open chain övningar för då har det gått 6 veckor sen operationen, men testar nog någon dag tidigare ändå:)


Här syns det verkligen att jag tappat en hel del benmuskler, det opererade benet är ca 2cm mindre i omkrets och vaden är 1cm mindre. knät är fortfarande lite svullet men det skiljer bara 1cm iaf:)
Mål: Att inom 20 dagar så ska det bara skilja 1 cm på benen

Kommentarer
Postat av: lisa

Hej! Grymt inspirerande att vara inne på din sida och kolla. Jag är liksom du ivrig att göra maximalt av min rehab och är beredd att lägga ner all tid som behövs. Förra gången jag opererade det andra knät tappade jag 7 cm runt låret så 2 är ingenting. Det var dock 9 år sedan så jag hoppas att jag tappar mindre den här gången. Funkade det bra för dig att cykla från dag2-3? Jag har väldigt bökigt med det, alltså det går ju runt men det är svinsegt. Kul att följa dig, jag ska kolla in så ofta jag fixar det, ibland känner jag att jag blir stressad av det om du hajar vad jag menar :-) Ja, roligt iaf!!

2010-06-20 @ 17:27:27
URL: http://ekenpavagtillbaka.blogg.se/
Postat av: Peter

Hej, efter en vecka hade jag tappat 3cm runt benet men 1cm har jag byggt upp på 3 veckor. Jag började först cykla efter en vecka då jag inte hade rörligheten innan.

Mvh peter

2010-06-20 @ 23:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0