Snabbare rehablitering, går det?

Hur ska man äta för att rehabliteringen ska gå så bra som möjligt? Så här ser min strategi ut.

Från början av rehabliteringen så är man ju ganska stilla sittande så jag drar ner på kolhydraterna för att i stället äta mer protein minst 250g om dagen. Prteinet är väldigt viktigt för muskelns återuppbyggnad, extra fett i form av avokado och omega 3 är bra för kroppen.

När man sedan kan börja röra på sig lite mer så är det bara att äta mer kolhydrater så att kroppen får tillräckligt med energi, och då kan man sänka proteinintaget något.

När det gäller träningen så är det allra viktigaste att få en bra sjukgymnast som kan det här med knän, annars kan det ta dubbelt så lång tid med rehaben... på artro clinic hemsida finns bra info om hur träningen ska se ut.
Att styrketräna övriga kroppen än just knät (i mitt fall) har faktist inverkan på knäts rehablitering.

1, Vid håre träning utsöndrar kroppen Endorfiner som hjälper till att minska smärtan i kroppen.
2, Vid hård träning utsöndrar kroppen fettförbränande hormoner, som ökar kroppens förbränning i upp till 16 timmar efter träning.
3, Vid hård träning utsöndrar kroppen muskelbyggande hormoner, så om du tränar ett tugnt ryggpass så skapar du en bättre miljö i kroppen för att lykas bättre med din rehabträning!

Kommentarer
Postat av: Tessy

Super blogg brorsan! ^^ Jag har haft högläsning för mamma å hon instämde. Verkar som att du har lite långtråkigt... Du ska se att tiden går fort =P

2010-05-27 @ 20:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0