Välkommen till min blogg om min korsbandsskada.

Tänkte inleda med lite information om min hur jag fick min knäskada.

Året var 2001 då jag tränade motocross, jag gjorde en vurpa som resulterade i att jag slog mitt högra knät helt ur led (finns ingen värre smärta vad jag vet) jag låg 2 veckor på sundsvalls sjukhus då jag hade en alvarlig knäskada.
Läkarna sa att med rätt träning så skulle nog knät bli bra.. tränade på men det vart alldrig riktigt bra, knät kändes instabilt, och när jag körde cross gick det nästan ur led hela tiden.

Våren 2002 tog jag kontakt med sjukhuset och efter många besök och lång tids väntan såg dom på en magnetröntgen att båda korsbanden var av. Fick remis till artro clinic som våren 2003 satt in nytt FRÄMRE och BAKRE KORSBAND. Inte många som kan utföra denna operation.
Rehab med stålskenor och dom sa att det skulle ta minst 12 månader innan jag skulle kunna köra cross, men redan efter 5 månaders rehab kunde jag börja köra cross, fick en formgjuten knäortos så jag skulle känna mig säkrare.

På en motocrosstävling aug 2009 kom jag snett i ett hopp och satt ut knät för att förhindra en vurpa knät vek sig helt och det gjorde jävligt ont. Besökte akuten i sundsvall dagen efter där en läkare konstaterade att inget korsband gått av. åkte hem och tränade på men efter 4 veckor insåg jag att nått var fel. fick tid för magnetröntgen i november och där syndes att mitt främre korsband var av.
Läkaren tyckte att dom på artro clinic skulle operera då dom vart in i mitt knä förut, så det blev remiss dit.

Vart kallad till artro clinic för operation 10 mars men eftersom jag skulle gifta mig 27mars så tackade jag nej och fick en ny operationstid den 20 maj





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0