4månader och 18 dagar vurpat med hojen...

Har kört en hel del crosstävlingar på sistonde vilket visade sig på statoil räkningen som var på 7000:- för resor bla.
Åkningen går bättre å bättre men i helgen gick det ej så bra. Var nere i surahammar föra helgen för att tävla, Kändes bra på träningen och i kvalet tog jag mig till A-finalen.

Tyvärr så slutade finalen ganska snabbt för min del, 30 sekunder efter starten så var det ett ganska långt platåhopp som jag hoppade över och presis efter hoppet så ligger det en cross mitt i banan som jag med full gas på 3an kör rakt in i och flyger framlänges över styret och landar 10meter längre bort utan crossen som bara flög ca 4 meter. Det visade sig att en kille ramlat med crossen i landningen och att en kille efter hoppar av sin cross i luften för att inte landa på honom och tyvärr stutsar den crossen ut framför mig....

Kan jämföras med att köra in i en betongsugga i ca 60km/h ont ont ont

Klarade mig med en lårkaka, ont i nacken samt en kraftigt stukad fot. Som tur var klarade jag knät trots att mitt kolfiber knäskydd gick av i leden. Den här vurpan är nog den värsta jag gjort hittils trots att jag inte slog mig så mycket, kunnde ha varit mycket värre

I morgon är det km och igentligen hade jag inte tänkt köra men smärtan i fotleden gick över fortare än väntat samt att jag under hela veckan har lagat crossen som gick sönder en hel del. så nu blir det årets sista tävling:)

Har även fått tid för det så kallade knätestet som ska ske den 23 november och känner mig ganska säker på att klarar det lätt fast jag har en del smärta framme vid knäskålen, vilket brukar kuna vara ett symtom man får när man tar en del av knäskålssenan:(

Kommentarer
Postat av: Tessy

Inte alltför bra det där.. Hoppas det gick bra med nacken också, tipsar om att gå till en kiropraktor som kollar till den så det inte sätter sig. Lycka till på km!

2010-10-09 @ 14:12:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0